Lähdin keikalle kavereiden mukaan tuntematta bändiä oikeastaan ollenkaan, paitsi sen mitä olin kerennyt YouTubesta tsekata. Olin kovin hämmentynyt siitä että monet biisit olivat ihan tuttuja, en vain tiennyt sitä. Lippujenkin kanssa tuli hieman sekoilua, olin nimittäin käynyt hakemassa koko porukalle liput jo viikkoja aiemmin, mutta jostain syystä kuvittelin kuitenkin koko ajan lippujen olevan kaverillani. Lisäksi olin ryövännyt muilta lipuista liikaa rahaa, mikä tuli sitten tasoitettua maksamalla koko jengin narikat.

Tulimme paikan päälle yhdeksän maissa ja sali oli kuin tykillä täyteen ammuttu. Seurasimme menoa salin takaosassa, josta tosin tämmöinen lyhyempi henkilö ei ajoittain nähnyt mitään, koska salia kansoitti valtava lauma isoja rumia äijiä ja kaiken maailman ruuhkatukkia. Mä haluan keikoille pituusjärjestyksen!! No joo. Jossain vaiheessa löysimme hyvät mestat baaritiskin takanurkasta - lavalle näkyi ja huoltolinjakin oli alle metrin, joten mikäs siinä. Biiseistä suurimman osan kuulin ensimmäistä kertaa ja hämmästelin laulajan n. metrin mittaisia rastoja. Tykkäsin kyllä ja saatanpa lähteä toistekin. Plussaa myös siitä, että keikkojen alkamista on ilmeisesti vihdoinkin ihan yleisestikin aikaistettu ja Amorphiskin aloitti jo klo 21.30! Aika luksusta tulla keikalta kotiin reippaasti ennen puoltayötä. Toivottavasti tästä tulee tapa.